Tuesday, September 29, 2009

Hoe ver sigaret?

Vandaag nog een leuke anekdote gehoord. Ik vertelde aan mijn nieuwe fietsvrienden over mijn problemen om de weg te vinden. Ik vertelde hen dat mijn kaart absoluut onbetrouwbaar is en dat ongeveer alle plaatsen een andere naam hebben. Tevens zei ik dat als je een afstand vraagt en iemand in het engels `sixteen` antwoordt hij soms `sixty` bedoelt. Ook komt het voor dat ze denken omdat je Engels spreekt het misschien handig is als ze de afstand in miles uitdrukken. Dat blijft dan natuurlijk `sixteen` en `sixty`. De werkelijke afstand kan dan ergens uitkomen tussen 16 en 150 kilometer...

Nu blijkt dat als je de afstand aan een local vraagt, de afstand soms wordt uitgedrukt in de tijd die nodig is om een sigaret te roken. Daarbij wordt dan niet verteld of je dat in de auto, op de scooter of te voet doet.

Altijd leuk om hier de weg te vragen.

No comments: