Monday, September 21, 2009

Bengkulu - Kepahiang




Vandaag ongeveer 60 kilometer gefietst en 1000 meter gestegen. Het klimwerk zat vooral in de laatste 20 kilometer geconcentreerd. Ik ben onderweg richting Curup, maar omdat ik eerst een gebergte over moet, lukte het niet om er in een dag te raken. Mijn ligfietsje houdt niet zo van klimmen. Het gaat dus allemaal nogal op het gemak. Soms, als het echt stijl wordt in haarspeldbochten moet ik afstappen en duwen.

Het einde van de Ramadan betekent ook dat alle kinderen twee weken vakantie hebben. Ze hebben dus alle tijd om de gekke man met de groene fiets aan te moedigen. Ik moet constant met een hand van het stuur fietsen, omdat ik naar alle enthousiaste kindjes en volwassenen moet wuiven. Natuurlijk durf ik op zo`n moment niet af te stappen om de fiets te duwen, maar doe dan alsof het allemaal geen moeite kost.

Vandaag verliep het zoeken van een hotel nogal bizar. Het is hier nogal een boerengat, ik had niet gedacht dat hier hotels zijn. Dus ik dacht om het maar eens aan de politie te vragen. Meestal hebben die hier niet veel om handen, en zijn blij als er eens iets gebeurt. Ze waren dus meer dan behulpzaam bij het zoeken van onderdak. Onder politiebegeleiding werd ik van het ene hotel naar het andere gebracht. Er zijn hier immers drie hotels! De politieman ging zelfs mee de kamers controleren en onderhandelde over de prijs. Na een poosje werd ik van mijn politiebegeleiding nogal ongemakkelijk zodat ik dan maar snel snel een hotel heb genomen.

No comments: