Saturday, September 19, 2009

Bandar Lampung - Krui


Vanuit het stadje Kota-Agung ben ik richting kust gefietst, naar het plaatsje Krui. Kota-Agung was het laatste stadje dat ik tegen kwam. Had eigenlijk geen idee wat ik onderweg moest verwachten want ik zou volgens Lonely Planet `off the beaten track` zijn. Geen enkele van de dorpjes onderweg staan dan in deze reisgids en de weg die ik volgde vind je niet op Google Earth. `t Is maar om te zeggen dat ik een poosje van het echte Summatra heb geproefd.

De mensen waren geweldig enthousiast toen ze die gekke toerist op het nog gekkere fietsje naar boven zagen kruipen en vroegen dan soms `Why?` Ik moet toegeven dat ik niet steeds een antwoord kon verzinnen op deze simpele vraag.



Na een kleine week kwam ik in het plaatsje Krui aan. Dit plaatsje staat wel in de Lonely Planet waardoor ik ook de eerste witte mensen tegenkwam sinds mijn vertrek in Jakarta. Krui is een dorpje dat even klein is als alle andere dorpjes die ik onderweg tegenkwam, maar het had wel enkele hotelletjes en een supermarktje. De reden hiervoor is dat er enkele mooie stranden zijn waar je fantastisch kan surfen. Ik had onderweg al gezien hoe imens de grote woeste rollende golven waren. Ik hoefde niet zo nodig te surfen en ging verder op weg naar het noorden.





Ondanks de Ramadam is er onderweg altijd wel iets lekkers te vinden.

No comments: