Saturday, September 26, 2009

Baturaja




Vanmorgen ben ik voor de vierde keer naar het station gegaan. Ik wil graag een trein nemen naar Lampung. Daar wil ik dan twee dagen blijven zodat ik een fietstochtje kan maken in de omgeving. Vanuit Lampung volgt er dan nog een lange fietsetappe naar Merak/Java. Vandaar uit wil ik dan met de trein het laatste stuk afleggen naar Jakarta. Op de heenweg heb ik twee dagen tussen Merak en Jakarta door een imense zee van vrachtwagens en brommers gereden. Voor mijn plezier ga ik dat geen tweede keer doen.

Waarom ik vier keer naar het station moest gaan? Wel, het station is hier enkel open als er een trein is. Dat ik lekker handig als je te weten wil komen wanneer er treinen rijden. Verder ben ik in dit stadje nog niemand tegen gekomen die Engels spreekt. Of meer Engels dan `hello mister!`. Dus vanochtend met een indonesisch zinnetje naar de stationschef gegaan. Ik heb nu begrepen dat er vanmiddag een trein zou gaan richting Lampung, en dat ik een ticket kan kopen net voordat de trein er is. Of ik de fiets kan meenemen, zover gaat mijn Indonesch niet, dus dat is nog even afwachten.

No comments: