Thursday, August 18, 2011

Sint-Petersburg



Twee volle dagen onafgebroken regen. Doorweekt ben ik na een lange etappe van 110 kilometer aangekomen in Sint-Petersburg. Het eerste hostel was volzet, maar ik werd doorverwezen naar een andere plaats. Dit hostel is wellicht minder gezellig, maar momenteel ben ik blij met elk bed in elke droge plaats.

Vanavond ook terug naar het eerste hostel. Daar heb ik met enkele andere fanatieke fietsers gesproken. Pavlek gaf me informatie over welke plaatsen te doen zijn met de fiets en David gaf me een goede wegenatlas. Wellicht gaat het vervolg van de tocht eerst nog een stuk noordelijk om daarna af te buigen naar het oosten (groene aanwijzingen op kaart). Verder noordelijk fietsen dan Petrozavodsk zou volgens Pavlek voor teveel logistieke problemen zorgen. Er daar geen winkels meer, de afstanden worden groot en er is weinig verkeer. Dus ook geen hulp bij problemen.

No comments: