Monday, July 18, 2011

R1 tot het einde

Stom, Stom,

Toen ik eergisteren met een Nederlander over mijn reisplannen sprak en vertelde dat ik naar Minsk wilde fietsen, vroeg hij of ik een visum voor Rusland heb. Ik zei `Natuurlijk heb ik een visum voor Rusland`. Waarop hij `Ja, maar is dat dan een visum voor Witrusland?` Ik: `Dat zal toch wel hetzelfde zijn?`

In elk geval heb ik gisteren geleerd dat Witrusland een ander land is dan Rusland. En dat je daar een afzonderlijk visum voor nodig hebt. Dat heb ik niet, en het lijkt te omslachtig om dat nu nog in orde te maken.

De vraag waar ik de laatste dagen mee in mijn gedachten zat was of ik de mooie R1-fietsroute zou blijven volgen. Deze vraag is nu opgelost. Ik zal gewoon de R1 fietroute blijven volgen door Polen, Kalingrad, Lithauwen, Letland, Estland en Rusland.

No comments: