Thursday, July 21, 2011

Polen bijna uitgefietst




Het lijkt wel alsof ik Polen ben doorgevlogen. Voor ik het goed en wel door heb, sta ik al aan de volgende grens. Mijn eerste indruk is er nog steeds. Er wordt hier heel hard gewerkt om het land op een hoger niveau te krijgen. Je ziet natuurlijk veel bordjes waarop staat dat gebouwen en wegen zijn gerenoveerd met Europese steun. Misschien kan onze Belgische regering, als die er ooit komt, een aanvraag indienen voor het renoveren van de wegen?

Verder proberen zoveel mogelijk Polen om hun dromen waar te maken. Ze bouwen hun droomhuis op de prachtigste plaats, of kopen een heel grote auto of jetski.

De Polen zelf vind ik meestal terughoudend. Ze spreken je zelden spontaan aan. En zeggen zelden goeiedag. Maar eens je hen leert kennen of als je hen zelf aanspreekt, zijn ze heel vriendelijk. Zo werd het probleem van mijn Russische visum onmiddellijk opgelost met een groot glas wodka.

No comments: