Wednesday, October 02, 2013

Casa de cyclistas

Sinds 1985 zet Loucho zijn deur wagenwijd open voor fietsers die onderweg zijn. Hij heeft een casa de cyclistas geopend zoals er nog enkele zijn in Zuidamerika. Ik kon mij er niet veel bij voorstellen, maar zat er wel dagenlang over te fantaseren. Ontmoetingsplek voor fietsreizigers, samen fietsfeestjes bouwen, leuke gesprekken over reizen en fietsen...

Toen ik hier aankwam was het even schrikken. Een totaal gekke en doorgedraaide Amerikaanse legde mij de huisregels uit. Onder andere waren we niet gewenst door de familie van Loucho die hier ook woont. En die familie zou dat wel duidelijk laten merken. Daarna werd ik voorgesteld aan een Italiaan die een penetrant zwerversgeurtje verspreidt. Volgens de Amerikaanse had hij zich drie dagen geleden voorgenomen om te douchen, maar was het er nog niet van gekomen. Het slaapvertrek bleek een soort hok. Uit het geurtje kon ik afleiden dat de Italiaan er slaapt. Op een tafel staan allerlei etensresten.

Pas na een dagje wennen begon ik mij aan te passen aan de situatie. De Amerikaanse is vertrokken. Eindelijk kwam ik ook normale fietsers tegen waar je een leuk gesprek mee kan hebben, over fietsen reizen. Ik begin het hier nu zelfs gezellig te vinden. En straks komt Kristof hier en kunnen we weer gaan dromen over de volgende bestemming en druk plannen maken.











No comments: