Sunday, October 13, 2013

Remproblemen





Na onze omzwervingen door de Andes zijn we eindelijk in Huaraz geraakt. Tijd voor ontspanning en wat afleiding. Dacht ik.

Er was nog een probleem met mijn achterrem dat dat ik moest oplossen voor we terug de bergen zouden intrekken. Mijn fiets heeft hydraulische schijfremmen. Het probleem begon allemaal toen ik de lucht uit de leidingen wou krijgen maar niet het goeie gereedschap bleek te hebben meegenomen. Daardoor gingen er dichtingsringen stuk, deed ik de zuigers kapot en uiteindelijk was ik de afgelopen twee dagen van 's morgens tot 's avonds bezig om de rem terug in orde te krijgen. Tevergeefse pogingen echter. Uiteindelijk heb ik de rem vandaag laten vervangen door een mechanische schijfrem, waar dus geen olie in de leiding zit maar een gewone kabel.

De herstelling liep nog niet helemaal vlot. Er was een remkabel van een motorfiets nodig en een stuk binnenband dient nu als extra veer.

Ondanks dat we nu al enkele dagen in Huaraz zitten, ben ik morgen toe aan een rustdag.

1 comment:

bieke Brijs said...

Dedorie van de Rem...
Rust maar lekker uit, voor ge weer klimmen gaat...
Ik hoop maar dat die Rem toch nog n beetje Remt, zo in de bergen kunt ge dat niet echt missen, peins ik.
Bon chance !!

Groetjes van een van thuis uit, support-ster !!
bieke x