Tuesday, September 06, 2011

Verder naar Moermansk

Vanaf morgen fiets ik terug verder naar Moermansk. Mijn eerste dagen vanaf Petrozavodsk waren erg moeilijk. Een heel saaie lange rechte weg. Links en rechts dicht bos, met soms een open plek met moeras. En dan was er de felle tegenwind, de regen en de temperatuur die niet boven de tien graden kwam. Onderweg zijn er geen dorpjes meer. Slapen, wassen en eten moet je in het bos doen. En natuurlijk voldoende eten meenemen.

Maar het weer is nu veel beter. Ik krijg de komende dagen wind mee en ook temperaturen die overdag boven de tien graden liggen. Als dit nog een weekje blijft duren zou ik zonder al te veel problemen in Moermansk moeten raken. En daar wacht mijn tweede Couchsurfing-avontuur.

1 comment:

Lisette said...

Hej Dan,

Dat klinkt zwaar en koud. Het lijkt in ieder geval alsof bij jou de zomer ook is afgelopen. Ook ja, want hier is het echt herfst met storm en regen. Tigra ging net even buiten kijken, maar kwam een paar seconden later alweer naar binnen rennen.

Veel fietsplezier nog!

groetjes, Patrick & Lisette