Monday, March 31, 2014

Trein naar Kunming

Lijian was het verste punt van m'n reis en nu moet ik twee treinen nemen om terug in Chengdu te raken. Het meest stresserende deel van m'n reis.


Toen ik in het station aankwam moest de fiets door de scanner. Volgens mij kan je op zo'n scanner niets zien...maar ik discussieer er na al die jaren al niet meer over. Probleem is dat een normale fiets niet door een scanner raakt. Daar ging het vroeger mis omdat de fiets in de X-ray machine bleef steken of er verhakkeld uitkwam, maar gelukkig vouwt de ligfiets. Eerste hindernis gehaald. Dan eindeloos sleuren door het megalomane oversized station met zakken en opgevouwen ligfiets. Kwamen twee dames mij alvast duidelijk maken dat de fiets zeker niet mee kon met de trein. Leuk voor m'n humeur. Maar ze waren wel zo vriendelijk om met m'n zakken te sleuren naar de trein. Ligfiets gecamoufleerd in mooie hoes. Ging net door de deuropening van de trein. Hindernis twee gehaald. Binnen nauwelijks plaats want alles op mini-Chinezen maat. Maar toch een hoekje gevonden. Treinbegeleider maakt me duidelijk dat ik extra moet betalen. Zowaar 0,60 EUR. Hindernis drie gehaald! En dan lekker liggen en lezen. Ik hoef vandaag niet te trappen.






No comments: